perhatian!!! ta ke kaf?????!!! - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Saturday, August 27, 2011

perhatian!!! ta ke kaf?????!!!

ASSALAAMUALAIKUM.... AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM,,

yoooooooo!!!!!!!!!
korg3!!!
nk tanye ni,,,
korg dh hafal doa qunut tk??
oo,, dah,,,
bgus3!!!
ok kt cini mj nk pstikan doa qunut korg btol k..
ini brdsrkn pngalaman sndiri
salu je confius bacaan ta ngn kaf kat blakag ayat dye
prbezaan huruf ni mmbawa mksd yg berbeza (jgn nk main2!!! batal solat baru tau bdk ni!!)
ok,,,, cini nk kongsi bacaan yg btol,, cm biasa,,, rujuk mne2 dlu,,
baru la bleh confirm k,,
b4 lpe,,, dlu mse f1,, mj salu aminkn qunut ngn letk tangn kt muka
(raup klu bhso klate,, bhse melayu tk tau,,,, hehe)
pstu ade la senior tgur,, qunut tk prlu buat bnda tu k,,
just tadah tangn time bace n sujud je trus,,, tk prlu raup kt muka
(sila check dlu. for confirmation!!)

Doa Qunut Serta Bacaannya

by wazy on June 29, 2010 · 98 comments in Pedoman

Assaalamualaikum…

nak kongsi dgn korang Doa Qunut ni…so.. mudah-mudahan dapat la pahala lebih bila ada qunut semasa solat subuh…

kurg best jugak klu kita tk tau ape yg kite bace kn??? klu dlm mataplajaran pendidikn Islam dulu pn tertulis salh satu cara nk khusyuk kna la tau mksd dye,,, hehe,,

Maksudnya:-

Ya Allah, berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Engkau tunjuki.Sejahterakanlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau sejahterakan.Pimpinlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau pimpin.Berkatilah hendaknya untukku apa-pa yang telah Engkau berikan padaku.Jauhkanlah aku daripada segala kejahatan yang telah Engkau tetapkan.Sesungguhnya hanya Engkau sahajalah yang menetapkan, dan tidak sesiapapun yang berkuasa menetapkan sesuatu selain daripada Engkau.Sesungguhnya tidak terhina orang yang memperolehi pimpinanMu.Dan tidak mulia orang-orang yang Engkau musuhi.Telah memberi berkat Engkau, ya Tuhan kami dan maha tinggi Engkau.Hanya untuk Engkau sahajalah segala macam puji terhadap apa-apa yang telah Engkau tetapkan.Dan aku minta ampun dan bertaubat kepada Engkau.Dan Allah rahmatilah Muhammad, Nabi yang ummi dan sejahtera keatas keluarganya dan sahabat-sahabatnya.

Bacaan Dalam Rumi

Allah humah dini fiman hadait.
Wa’a fini fiman ‘afait.
Watawallani fiman tawalait.
Wabarikli fimaa a’tait.
Waqinii syarramaa qadzait.
Fainnaka taqdhi wala yuqdha ‘alaik.
Wainnahu layadziluman walait.
Walaa ya’izzuman ‘adait.
Tabaa rakta rabbana wata’alait.
Falakalhamdu ‘ala maaqadzait.
Astaghfiruka wa’atubu ilaik.
Wasallallahu ‘ala Saidina Muhammadinin nabiyil ummiyi waala aalihi wasahbihi wasalam.

Ok kat bawah ni disertakan video bacaan doa qunut,semoga rakan-rakan sekalian menghayatinya

sila prhatikan part yg mj bold and italics tuu,,,
bgi prhatian btol2 tau!!!
chow!!!

sumber dari sini

No comments:

Post a Comment