rumput dalam tayar??? - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Saturday, September 03, 2011

rumput dalam tayar???

ASSALAAMUALAIKUM.... AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM,,

hye u ollz!!!
smlm muja watched discovery channel
ari ni muja nak kongsi ilmu menarik yang muja rasa dapat membantu kalau 
  1. kereta u ollz pancit tengah hutan
  2. tak de spare tyre
  3. tak de mechanic (dah namenye tengah hutan kan,,)
  4. tapi korg ada bnyk rumput kering dan alat pengganti tayar (jek,, and so on)
tayar yang pancit sgt annoying!!!

caranya adalah
  1. korang buatkan lubang kat tayar korang yg pncit tuu (saiz bleh muat tangan nk jolok2 rumput msuk)
  2. pstu korg kumpul jerami (rumput kering pn sdara mara dye la jgk,,)
  3. then korang gune jek angktkn kete
  4. then masukkn jerami dalam tayar sepadat2nya
contoh jerami yang boleh digunakan

cara ni telah trbukti berkesan untuk sementara waktu walaupun dengan
keadaan jalan berlopak, berlubang dan berbonggol...
slmt mencuba dalm hutan!!!
chow!!






No comments:

Post a Comment