perihal takut seorang manusia. - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Wednesday, December 07, 2011

perihal takut seorang manusia.

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 

beza takut kite terhadap makhluk dengan takut kite terhadap ALLAH
  • makin kite takut dengan makhluk makin kite menjauhi,, tapi makin kite takut dengan ALLAH,, makin kite dekati,, makin kite hampiri-NYA... kalau jauh,, terimalah azabnya di akhirat kelak,, seram kan?? jom kite dekat2kan diri kita dengan-NYA...
  • makin kite takut dengan makhluk,, sume yang berkaitan dengannya pun kite benci,, tapi makin kite takut dengan ALLAH,, makin kite sayang akan kekasihnya, RASULULLAH.. maka selawatlah untuk mendapat syafaat daripada baginda di sana kelak,,,
  • makin kite takut dengan makhluk makin kite tak nak bercakap,, dah kite takut,, kite diam jela depan orang yang kite takut tu,, kan?? tapi makin kite takut dengan ALLAH.. makin kite kena bercakap denganNYA.. kite bercerita dengannya,,
  • makin kite takut dengan makhluk,, makin kite tak mintak ape-ape dengannya sebab takut,, tapi makin kita takut dengan ALLAH,, kite KENA manjang meminta daripadaNYA.. mintaklah ape-ape yang memberi kebaikan kepada semua,,, doalah senjata orang muslim
  • makin kite takut dengan makhluk,, makin kiter benci dye,, kite meluat tengok dye,, tapi makin kite takut dengan ALLAH,, makin kite sayang, cinta, suka denganNYA.. makin kite rasa rindu, makin kite mengagumi-NYA..
  • makin kite takut dengan makhluk,, makin kite rasa tidak tenang dan gusar,, tapi makin kite takut dengan ALLAH,, kite akan dapat ketenangan, kedamaian yang tidak tergambarkan.. walaupun di saat masalah melanda,, kite akan dapat mengatasinya... insya ALLAH..
  • makin kite takut dengan makhluk,, makin kite tidak dapat mengadu kepadanya,, tapi makin kite takut kepada ALLAH,, ALLAH lah yang menjadi tempat mengadu utama kite...
anything to add??? add in your comments k :D

 

1 comment: