sihir itu syirik, munafik dan sebagainya - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Saturday, December 03, 2011

sihir itu syirik, munafik dan sebagainya

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 

aku sedey la,, yes!!! aku sedey sangat,, nape dunia zaman sekarang ni nak wat kerja yang menkonfemkan kedudukan kat neraka???

'salah satu petanda kiamat, perangai manusia menjadi seperti orang zaman dahulu'

yes,, perbuatan sihir yang semakin berleluasa ini menyamai perangai zaman dahulu,, contohnya,, pada zaman NABI MUSA di mana NABI MUSA telah dicabar dengan ahli-ahli sihir firaun,,, tol tak???

sekarang ni sume nak gune sihir,, padahal sihir tu banyak pantang larang,,, memburukkan diri sendiri,, nape nak aniaya orang???

antara sebab perbuatan sihir
  • suke kat orang yang tak suke kat dia,, terus gune ubat guna-guna,, siap g cari mayat la nak wat minyak dagu bagai,, perlu ke nak bersusah payah camtu??? kan ade dalam al-Quran yang ayat supaya orang suke kat kite yang bukan sihir,, sebagai satu usaha,, then kite serahkan kat ALLAH nak makbulkan ke tak
  • dengki kat orang,, yang ni la tkleh blah giler nan mam.. jelez tengok orang ISLAM sendiri maju.. jelez tengok orang MELAYU sendiri kaya,, jelez tengok FAMILY sendiri bahagia,, yang ni memang aku tak paham,, USAHA TANGGA KEJAYAAN!!! usaha la supaya kite pun dapat merasa hal yang kite jelezkan tu,, kan3???
Syirik adalah perbuatan menyekutukan Allah dalam apa juga bentuk sama ada perkataan, pegangan, perbuatan dan iktiqad iaitu dengan menjadikan suatu yang lain iaitu makhluk bernyawa atau tidak sekutu bagi Allah.
  • tak sabar nak kaya,, terus guna tangkal la,, jampi la,, pelaris la sebab nak pelanggan ramai,, tak sedar ke makan duit haram??? tak sedar ke effectnya sampai ke berketurunan yang akan datang sebab datang dari rezeki yang haram,, sampai bile-bile daging haram diperturunkan,,, tak kesian ke kat keturunan yang akan datang yang tak bersalah menjadi mangsa???
sebenarnya banyak lagi,, tapi nak kongsi yang kat atas tu je,, sedarlah wahai orang ISLAM sekalian

ps-sdey amat mengenangkan keturunanku di masa akan datang yang bakal menghadapi masalah sihir ni,, nauzubillah,,, :'(

 

No comments:

Post a Comment