siapa lagi kalau bukan aku. - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Saturday, February 11, 2012

siapa lagi kalau bukan aku.

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM.

entah kenapa semenjak dua menjak ni aku suka berjiwang,, huh,, so,, aku pun tulis je sajak yang tak berapa nak sajak ni,, hehe,,, aku tau ramai tak suka sajak termasuk aku,, tapi,, no harm reading kan,, hek3

kenapa aku menjadi aku
aku yang dianak tirikan
aku yang dibenci
aku yang tidak disukai
aku yang begini

kenapa aku menjadi aku
aku yang tiris matanya
aku yang terhiris hatinya
aku yang terguris jiwanya
aku yang menangis di dalamnya

kenapa aku menjadi aku
dia sangat bahagia di sana
dia bahagia dengan tepi kirinya
suka dengan sisi kanannya
ketawa dengan pandangan depannya
senyum dengan tolehan belakangnya

kenapa aku menjadi aku
kerana aku juga istimewa
paling tidak istimewa di matanya
mata si dia yang menyayangiku
menyayangi apa adanya aku

kerana aku juga seperti dia
sangat berharga di sisinya
dikawal rapi dalam bekas kaca
dilihat indah,, disentuh hampa
 

2 comments:

  1. aku adalah aku
    aku dan engkau tak serupa
    hehehe..lama betul tinggal sajak pe sume ni.memang tak minat pon dari dulu.aiyaa

    ReplyDelete
  2. Muja knp menjadi mek ja?
    Muja knp menjadi mj?
    Muja knp menjadi x betul ni..... hahaha...

    ReplyDelete