kepenatan lepas susun kerusi meja dan betapa DIA sayangkan wanita - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Thursday, April 26, 2012

kepenatan lepas susun kerusi meja dan betapa DIA sayangkan wanita

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM

hari ni,,,, pergi je ipg lama kemain dari kul 7.45 pagi sampai 4 petang,,, tapi kelasnya 3 jam je,, geramnya tak terkira dengan someone yang bertanggungjawab ni,, tapi,, tak leh nak coretkan kat sini,, kang tak pasal-pasal kena cop student rebellious kat sini,, kena buang ipg kang naya,, so,,,

aku hanya mampu tersengih,,kenapa aku gedik nak tepek muka sendiri ni,, ok,, aku syok sendiri sebenarnya,,, tudung selekeh di petang hari adalah perkara biasa,, muka hitam + berminyak lepas bertungkus lumus susun kerusi meja kat dewan wawasan adalah normal and usual,, nak kutuk aku tak cantik?? silakan,, wekk,, tq bagi pahala kat aku,, hahaha

air sirap disponsor oleh mr zul,, aish,, sirap je ke sir,, kurang-kurang bandung kan? wekkk,, hahaha,,, btw,, tq sangat dah sudi belanja kitorang,, haha,, boleh dah wat hilang haus kan? :P

cafe ipgkkb
dok tengah beratur nak amik air free,,, free kot,, semua orang suka barang free hokey,, jangan nak deny,, korang pun sama je kan,, lalala


♥ SAYANGNYA ALLAH PADA PEREMPUAN ♥ 

♥ Siapa kata jadi perempuan tu SENANG..

♥ Nak kena tutup sana, tutup sini

♥ Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

♥ Perempuan, stoking pon kena pakai

♥ Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

♥ Komfem x tahan bertutup semua

♥ Tapi, perempuan cool jek

♥ Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan

♥ Siapa kata jadi perempuan tu senang

♥ Tiap2 bulan, mesti ada penyakit

♥ Nak pergi kelas pon susah

♥ Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

♥ Cuba tengok budak lelaki , selamber jek

♥ Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

♥ Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek

♥ Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

♥ Hebat kan perempuan..

♥ Siapa kata jadi perempuan tu senang..

♥ Hati ni Allah jadikan lembut betul

♥ Cepat jek sensitif

♥ Cuba tengok orang putus cinta

♥ Selalu perempuan yg paling susah nak lupa

♥ Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

♥ Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

♥ Siapa yg paling teruk menangis..

♥ Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

♥ Lembut tak lembut hati perempuan

♥ Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

♥ Hebat tak perempuan?

♥ Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah

♥ Diorang cakap, Allah x adil

♥ Kenapa Allah lebihkan lelaki..

♥ Kenapa perempuan kena dengar cakap suami..

♥ Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami..

♥ Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

♥ Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

♥ Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel

♥ Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

♥ Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

♥ Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

♥ Kesian kan kat diorang..

♥ Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

♥ Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

♥ Persoalannya sekarang

♥ Betul ke Allah x adil dengan perempuan.. 

♥ Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

♥ Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya..

♥ Betul, isteri kena ikut cakap suami

♥ Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

♥ X adil lagikah Allah pada perempuan..

♥ Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

♥ Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

♥ Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

♥ Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

♥ Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

♥ Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

♥ MashaAllah, hebatnya perempuan kan..

♥ Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

♥ Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

♥ Banyak lagu pasal perempuan kan..

♥ Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

♥ Jarang kita dengar lagu pasal lelaki

♥ Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia

♥ Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...

♥ Orang akan cakap:

♥ 'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

♥ Kita x pernah dengar orang cakap:

♥ 'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

♥ Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu..

♥ Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan..

♥ Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

♥ Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

♥ Perempuan senang nak masuk syurga

♥ Tengok hadis ni:

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)

♥ X adil lagikah Allah dekat perempuan..

♥ Oh perempuan, sedarlah

♥ Betapa sayangnya Allah dekat kita

♥ Betapa cintanya Allah dekat kita

♥ Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah...

♥ Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

♥ Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

♥ Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

♥ Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan..

♥ Sekadar perkongsian bersama ♥

♥ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~ ♥

♥ Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi ♥

 Banner


  

4 comments:

  1. Ya Allah. Hebatnya perempuan ni kan :)

    ReplyDelete
  2. jadi pompuan tak senang.jadi laki-laki pon tak senang gak.masing-masing ada kelebihan dan kekurangan masing2.hikmahnya, ALLAH jua yang lebih tahu

    ReplyDelete
  3. hmh hm hm... hehehe.... Cik Nurmujahidah ... ;) ~~~

    ReplyDelete
  4. Betul. Bukan sng jd wanita. (sempurna) Btw Allah Maha Adil. Hahaha.

    ReplyDelete