7 C yang buat suami cari lain,, bahaya nih! - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Wednesday, May 30, 2012

7 C yang buat suami cari lain,, bahaya nih!

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 

7 ‘C’ sebab Suami Benci Isteri (dari Dr Fadillah Kamsah ). Untuk semua isteri, bakal isteri dan jugak yg beristeri …

C1. CABAR
Isteri nie kalau bergaduh dengan suami mulalah kata “Kalau awak berani cubalah [cabar suami cari perempuan lain]! Dr Fadillah kata JGN CABAR SUAMI… nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata …

C2. CABUL
Perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada mertua …

C3. CELUPAR
Celupar nie suku-sakat cabul juga. Isteri selalu cakap yg kotor, mungkin kadang2 terlepas cakap …

C4. COMOT
Isteri bila nak keluar rumah aje baru nak comel tapi kat rumah comot. Suami pula di opis dok nampak yg comel2 aje … Ade isteri kata – mekap untuk suami, … tapi kat rumah tak mekap pun..

C5. CEMBURU
Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan … sikit2 dok telefon suami kat opis. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2 …

C6. CEREWET
Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat

C7. CINCAI
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai … Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak … anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi …

7C ni lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya … Berpelajaran tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita ni insan yg mudah lupa & lalai … ada masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu ciri2 7C tu … 

SOURCE
 Banner

8 comments:

  1. Cirit merata-rata pun dibenci oleh si suami.... Hahaha.... Gurauan semata. :-)

    ReplyDelete
  2. wah nice info....mudah mudahan terhindar....

    ReplyDelete
  3. haha indeed ! mmg bhaya 7C nie ~~

    ReplyDelete
  4. semua di atas tu kita sebAgai perempuan kena jaga betul2..

    ReplyDelete
  5. Jom join giveaway :DD

    http://cerita-amna.blogspot.com/2012/04/birthday-giveaway_27.html


    Suka suka sukaaa entri iniiii! :DD

    ReplyDelete
  6. Jom join giveaway :DD

    http://cerita-amna.blogspot.com/2012/04/birthday-giveaway_27.html


    Suka suka sukaaa entri iniiii! :DD

    ReplyDelete
  7. 7 c ni bukan untuk perempuan je.. dengan lelaki pun kena 7 c ni jugak..hehe

    ReplyDelete