family - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Wednesday, November 28, 2012

family

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 
join exabytes here :D

aku baru lepas tengok citer hidustan dulu-dulu
tajuk hum saat saat hain yang aku suka selalu
bermaksud sentiasa bersama yang menusuk kalbu
aku harap keluarga aku juga begitu

aku ceritakan dulu serba sedikit tentangnya
cerita tentang beberapa buah keluarga
mereka aman dan gembira sentiasa
tiada apa bisa pisahkan mereka

ram kishen dan mamtha pasangan sejati
mendidik anak dengan jati diri
harapan mereka cukup-cukup tinggi
supaya anak menjadi insan disegani

ada sorang anak perempuan, tiga anak lelaki
sangeeta, vivek, vinod,prem nama diberi
vivek sulung si anak tiri dari isteri pertama yang mati,
kisah empat jiwa dengan satu hati

vivek suami kepada sadhna
preeti pulak prem tunangnya
vinod pulak kekasih sapna
anand pulak suami sangeeta

disangka panas hingga petang rupanya hujan di tengah hari
sangeeta dan suami dihalau keluar abang anand sendiri
tak terbayang betapa hancur dan luluh mereka punya hati
tidak mereka sangka hidup mereka jadi begini

akibat tiga anak dara tua yang dengki
mereka memang tidak senang hati
melihat kebahagiaan orang lain bukan diri sendiri
dihasut mamtha menjadi pembenci

sambungannya korang cari la sendiri
googlekan ada tak susah dicari
hendak ke tak je beza di sini
aku pun malas nak berpantun lagi :P

bestnya ada keluarga macam dorang
aku jealous berkajang-kajang
nasib aku pun ok2 je tak malang
aku happy as long as keluargaku tak hilang.





No comments:

Post a Comment