hp berhantu - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Monday, December 31, 2012

hp berhantu

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 
join exabytes here :D

pada suatu pagi yang dingin menggigit
aku menengok paparan screen hp baru aku hitam lengit
hati aku tiba-tiba rasa sakit
adakah rosak atau bateri terlampau sikit

aku cas dengar hp aku punya charger
aku harap dia kekurangan bateri semata
aku biarkan dia berehat seketika
kemudia hp aku kubuka

aku tengok paparan screen berwarna
aku menarik nafas lega
nasib baik dia tak apa-ape
kalau dia buat hal memang rasa nak sula

aku biarkan dia menyambung pengecasan baterinya
bila aku tengok sekali lagi dia hitam semula
ku try ketatkan charger
sedih tiada hasil aku punya usaha

seharian aku merajuk dengannya
aku biarkan dia tersadai di atas meja
sesekali aku menjeling ke arahnya
namun dia tengok aku macam tak de pape *hampeh!

keesokan harinya aku terfikir
kalau la aku pergi kedai hp tapi dia jadi ok
malunya muka aku nk kukikir-kikir
so aku try lagi masukkan charger

puff!!! dia menyala!!!
so???? berhantukah dia???

7 comments:

  1. kompem hp tu berhantu!!

    muhun buang jer dalam tong sampah..lalala~

    ReplyDelete
  2. @Encik H lps aku buang ko nak belanja hp ape weh?? mohon iphone5 sebijik,, kih3

    ReplyDelete
  3. Meh sini kita tolong tengok2 kan =) hehehe, dia nak dibelai manja kot :p

    ReplyDelete