LIRIK DIMANA KAN KUCARI GANTI + PERSONAL - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Monday, December 24, 2012

LIRIK DIMANA KAN KUCARI GANTI + PERSONAL

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 
join exabytes here :D

manusia dalam hidup kita datang dan pergi
satu sama lain tidak akan sama itu yang pasti
kadang gembira kadang berduka tertinggal di hati
pengalaman hari ini akan berharga suatu hari nanti

manusia dalam hidup kita datang dan pergi
kengkadang dia itu di sana kengkadang dia ini di sini
banyak yang hadirkan diri tanpa perlu dicari
itulah rahsia jodoh pertemuan di tangan ILAHI

manusia dalam hidup kita datang dan pergi
datang tak berjemput pergi dihalau tidak sekali
rancangan hidup bukan di tangan sendiri
terpaksa diterima walau berat teramat di hati

manusia dalam hidup kita datang dan pergi
manusia hanya mampu meredai
yang datang tetap datang yang pergi tetap pergi
janganla sesekali kita menyesali

manusia dalam hidup kita datang dan pergi

LIRIK LAGU DIMANA KAN KUCARI GANTI BY P RAMLEE


hendak kunangis tiada berair mata
hendak kusenyum tiada siapa nak teman
kalau lah nasib sudah tersurat
begini hebat apa nak buat

dimana kan ku cari ganti
serupa denganmu
tak sanggup ku berpisah
dan berhati patah hidup gelisah

alangkah sedih rasa hati
selama kau pergi
tinggal ku sendirian
tiada berteman dalam kesepian

dunia terang menjadi gulita
cahaya indah tiada berguna
keluhan hatiku menambah derita
kini kau jua tak kunjung jelma

dimana kan kucari ganti
mungkinkah di syurga
untuk kawan berduka
menangis bersama selama-lamanya

PS- dengar sampai mata aku jadi bocor. pelik tol. bocor macam la aku cucuk dengan jarum.

8 comments:

  1. wah leh jd tranlte kepd lagu ni..selain cikgu..

    ReplyDelete
  2. tetapi sebenarnya, daripada situlah kita dapat tau dan detect siapa sebenarnya sahabat sejati kita yang sentiasa ada bersama kita :)

    ReplyDelete
  3. @Farah Waheda Wahid tak de pape pun,, saje,, datang mud berjiwang,, hehe

    ReplyDelete
  4. @boni kacak yup,, lps dia dah pergi baru rasa nak menghargai,, :'(

    ReplyDelete
  5. wow lgu nie best ... :) orang bila dah x de baru thu hrgai klau x persiakn

    ReplyDelete
  6. wow lgu nie best ... :) orang bila dah x de baru thu hrgai klau x persiakn

    ReplyDelete