step by step - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Friday, December 21, 2012

step by step

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 

setelah umi mengandungkan kita 9 bulan sepuluh hari
barulah kita dapat lihat dunia ini
saiz badan besar sikit dari jari
bersyukurlah dengan diri kita hari ini

daripada hanya reti menyusu dari badan umi
kita mula belajar makan bubur nasi
tengok-tengok di gusi dah tumbuh gigi
so nasi pula jadi pengganti

daripada merangkak kita mula berjalan
daripada berjalan larian dimulakan
rasa hebat di hati mula dirasakan
tak pe, hal itu normal la kan.

daripada otak kosong disumbat ABC
lepas ABC belajar lak DEFG
daripada buta huruf dah boleh mengaji
al Quran dikhatam dalam beberapa hari

begitulah hari-hari kita yang seterusnya
langkah-langkah ditetapkan Yang Maha Esa
susah dalam berusaha normal bagi manusia
bangkit lepas tewas itu yang luar biasa

bayangkan kita lahir je dah sebesar kita yang sekarang
betapa berganda seksanya ibu yang melahirkan

bayangkan kupu-kupu yang ditolong keluar dari kelongsongnya
pasti lembek dan mati dia kerana tiada otok yang terbina

that is how you will create something the best,, from you,, eventhough it is far from perfect :D

5 comments:

  1. betul betul.... kita hndaklah buat sesuatu perkara dgn penuh ketelitian dan sistematik kalau nk dpt hasil yg lumayan.. Nice entry

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum muja yg manis.. :)

    manis ke?hahahaha,maaf muja, kita pun sibuk cam muja skrg ni..err..muja still sibuk lgi ke?memandai jep lana,wehehe.

    yup, agree. bila buat sesuatu, memg la kita nak hasil yg terbaik, tpi yg lebih pntg sbnrnya, kaedah dan cara yg kita guna. lau nak cepat saja, jarang dpt hasil yg baik dan bermutu. Tapi, if u follow the steps, insyaAllah..hasilnya baik. Kalau tak baik skalipun, skurg2nya, kita dah buat yg terbaik.. :)

    ReplyDelete
  3. Perlu didalam setiap perkara/urusan.

    ReplyDelete