tempat cari kepala yang hilang - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Wednesday, December 05, 2012

tempat cari kepala yang hilang

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM.

bagaikan hilang dibawa ombak
bagaikan putus ditetak kapak
bagaikan hancur ditindih balak
bagaikan dibawa pegi si katak 

aku pun tak tau kenapa tajuk entry kali ni macam itu
maybe sebab kepala aku tengah buntu
buntu dengan masalah peribadi yang membelenggu
kepala tak hilang pun saja buat tajuk begitu

kepalaku hilang di tengah-tengah pencarian
pencarian penyelesaian masalah harian
sampai sekarang pun aku tak keruan
macam mana selesaikan tanpa penyelesaian?

kepalaku itu bukanlah kepala yang berambut
aku saja memetaforakan dia supaya lebih gempak
korang tak perlu buat-buat serabut
blogger muja masih hidup nak melantak.

 Banner

3 comments:

  1. heheh , ta dapat view gambar lak ..

    entry baru CP

    http://dariilhamkehati.blogspot.com/2012/06/fenomena-last-paper.html

    ReplyDelete
  2. wa.... dasat... puisi / bersajak. Suka3.... macam akak gak, bila teragak nak bersajak / berpuisi, buat je... teruskan... sgt2 hebat nih... chayyalah...!

    ReplyDelete
  3. sejak2 ni tengok muja macam ada masalah je.. tenang ye muja.. hadapi dengan tenang :)

    ReplyDelete