Penipu Suka Menipu Dan Buat Orang Tertipu - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Saturday, February 08, 2014

Penipu Suka Menipu Dan Buat Orang Tertipu

Penipu Suka Menipu Dan Buat Orang Tertipu | Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh. Hari ni terimalah sebuah puisi untuk golongan penipu alias online scammers yang tanpa segan silu mendapat puluhan ribu setahun hanya dengan menawarkan servis yang tidak dijalankan. 

Eh, tak malu sungguh! Berkehendakkan duit orang. Fuiiii!

penipu suka menipu dan buat orang tertipu
Seteres betul dengan orang yang suka menipu, Tensi! :@

Kenapa wahai penipu kau suka menipu
Bukankah terlalu perit rasanya bila ditipu
Rasa terhina sekali bila tahu diri tertipu
Oleh manusia yang suka menipu itu

Kenapa kau suka menipu di sini di situ
Bukankah berterus terang lebih baik daripada begitu
Tak kesian ke manusia yang kau tipu
Dia pun punya perasaan tidakkah kau tahu

Buat orang yang tertipu
Sekali boleh lagi benarkan diri tertipu
Pastikan tiada peluang kedua untuk orang tu
Kalau tak memang kau patut malu

Wahai manusia di seluruh dunia
Bercakap benarlah kan lebih afdhal bagi kita
Apa salahnya jujur dalam berbica
Hati tak sakit jiwa tak seksa

Bercakaplah benar walaupun perit
Hakikat kebenaran memang sakit.
Bersabarlah sikit.
Lama-lama lapang selepas sempit

Muja pernah ditipu online, so I do know how it feels like losing money for someone who does not deserve. Untuk mereka yang mempunyai maklumat tentang penipu online atau ingin tahu lebih lanjut tentang penipu yang suka menipu ini boleh rujuk 


Sama-samalah kita membanteras jenayah ini agar alam maya kita suci bersih dari manusia tidak sedar diri. Wassaalaam.

8 comments:

  1. Alahaiii.. kpd yg blm tkena.. sila amik phatian. Moga d jauhkn dr kita. sabar yaa mujaa.. ~~
    Thnks muja.. bg list tu.. zara bleh buat reference. Kena amik lgkh bhati2.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupp,.. tak nak dah kena tipu beratus hengget macam dulu :'(

      Delete
  2. duit nuff x dpat2 lgi nih dah cash outt wa peningg arr.. tertipu kee?? huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kot.. rasanya nuffnang ni kedekut je.. tipunya tak kot...

      Delete