Persiapan Penting Menghadiri Temuduga Kerja Kerajaan - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Saturday, April 18, 2015

Persiapan Penting Menghadiri Temuduga Kerja Kerajaan

Persiapan Penting Menghadiri Temuduga Kerja Kerajaan | Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh .Apa yang perlu dibawa semasa temuduga kerja kerajaan? Korang boleh dapatkan jawapannya di Portal Temuduga Kerja Kerajaan ; sebuah laman web untuk membantu orang ramai yang sedang mencari pekerjaan dalam bidang masing-masing. So, kalau korang tengah cari kerja, meh baca apa ada kat portal ni meh. :)


portal temuduga kerja kerajaan, temuduga kerja kerajaan, kerja kerajaan, temuduga kerajaan, jawatan kosong kerajaan
Portal Temuduga Kerajaan, portal dengan informasi lengkap untuk persiapan temuduga kerja kerajaan anda.


Kenapa Pekerja Perlu Ditemuduga


Ramai antara kita berpendapat yang keputusan cemerlang dalam pelajaran sudah cukup untuk berjaya dalam temuduga. Mereka tidak sedar yang ramai lagi orang yang cemerlang seperti mereka dan semua yang ditemuduga dianggap setaraf pada hari temuduga. Jadi, keputusan cemerlang di peringkat pengajian bukanlah jaminan kukuh untuk kita mendapat pekerjaan.

Temuduga diadakan untuk mengenal pasti pekerja yang mempunyai kelebihan berbanding calon lain. Apabila semua yang datang dianggap setaraf, apakah lagi ciri-ciri lain yang dicari oleh penemuduga? Ini yang kita kena tahu. Adakah dia sentiasa betul-betul bersedia? Adakah dia berkomunikasi dengan baik? Bagaimana dia berdepan dengan situasi tertekan? Itulah tujuan sebenar temuduga diadakan.

Kenapa Perlukan Panduan Lengkap Sebelum Hadiri Temuduga?


Berdasarkan pengalaman aku sendiri, kita memang perlukan panduan lengkap sebelum menghadiri sesebuah temuduga. Aku pernah ditemuduga untuk memasuki Institut Pendidikan Guru dan disebabkan sikap acuh tak acuh, aku tidak dapat menjawab soalan penemuduga dengan baik. Nasib aku masih baik bila aku masih diterima. Mungkin ada kriteria lain yang penemuduga suka pasal aku.

Tapi, bukan semua orang bernasib baik pada masa yang tepat macam aku. Main taram pun alhamdulillah diterima. Kih3. Jangan tiru aku. Be prepared. Antara perkara penting adalah senarai dokumen yang perlu dibawa, cara menjawab soalan, cara berpakaian dan cara perlakuan. Semua elemen ini penting supaya kita punya kelebihan berbanding calon lain. Almaklumlah, bukan kita sorang je yang ditemuduga. Tak gitu?

Siapa Yang Perlukan Panduan Persiapan Penting Menghadiri Temuduga Kerja Kerajaan?


  • Mereka yang ingin sedang dalam krisis kewangan kerana tiada pekerjaan
  • Graduan yang baru menghabiskan pengajian di institusi pengajian tinggi
  • Penganggur yang sudah cukup lama menunggu panggilan untuk penjawatan
  • Mereka yang selalu gagal dalam temuduga yang dihadiri kerana kurang skil
  • Mereka yang ingin menukar haluan kerjaya kepada kerjaya yang lebih baik
  • Mereka yang sememangnya perlu dan ingin berjaya dalam temuduga

Testimoni Pengguna Portal Temuduga Kerajaan


"Terima kasih admin Portal Temuduga Kerja Kerajaan. Hebahan maklumat dan informasi di sini banyak membantu saya. Sebagai seorang graduan baru  dan pencari kerja kerajaan, saya berjaya menjawat jawatan sebagai seorang Pegawai Kerajaan melalui panduan temuduga yang diedarkan. Syukur dan terima kasih."
Dam, Calon Lulus Temuduga.

"Terima kasih. Panduan temuduga lengkap yang banyak membantu saya menjawab soalan temuduga kerja kerajaan yang lepas."
Ana, Tempah Panduan.

Antara Peluang Pekerjaan Dalam Kerajaan di Portal Temuduga Kerajaan


So, jangan tunggu lagi. Dapatkan segala panduan dan informasi daripada hebahan panggilan temuduga oleh Portal Kerja Kerajaan ini. Ini mungkin langkah kecil untuk anda lebih berjaya pada masa akan datang. Insya Allah. :)

PS- jangan lupa, lepas usaha, berdoa dan tawakkal kepada Allah. Doaku bersama kalian. Wassalaam.

1 comment: