sindrom bulanan - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Monday, August 03, 2015

sindrom bulanan

bermasalah bila dok jauh
tapi topup selalu habis.. internet mahal
nak gi beli pulak rasa malas
kalau nampak kedai masa tengah driving
tetiba lampu hijau.. terlepas.. malas lagi

bermasalah bila dok jauh
seharian bekerja.. mestilah penat
sampai je rumah nampak katil
nampak katil terus nak tutup mata
bukak balik dah kena pergi keja balik

bermasalah bila dok jauh
cakap pun tak pandang mata
komunikasi tak maksimum mana
tak tahu dia suka tak cakap ngan kita
entah entah.. terpaksa..
haaahhh sudaaah. syaitan menghasut pula..

bermasalah bila jauh
bila kita mula rasa selesa je
orang tersayang tak de pun tak pe
manusia bukannya duit.. manusia je pun
kalau duit barulah resah kalau tak de
senang cerita.. tak penting mana..

apa apa pun.. satu je..
masalah tu memang takkan tak ada
tugas kita hadapi dia..
kalau malas.. rajinkan
kalau kurang.. banyakkan
kalau letih macam mana?
gitulah.. malas nak cerita.

risau jugak terasa.. mengenangkan masa hadapan yang masih gelita..

orang yang pentingkan kita.. bukan yang cari kita masa ada masa.. tapi yang adakan masa yang tiada untuk kita...

ps- lovers do not always have the time but they always make the time.

2 comments:

  1. nih tentang hubungan jarak jauh ker, sabo yer, CP pun menghadapi perkara yang sama, hehe...percaya pada ALLAH, banyakkan doa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. tapi kengkadang insecurity level rises.. huhuu

      Delete