Sabun Bidara Plus- Semua Masalah Kulit Muka dan Badan Boleh Hilang! - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Saturday, February 27, 2016

Sabun Bidara Plus- Semua Masalah Kulit Muka dan Badan Boleh Hilang!

sabun bidara plus, sabun semulajadi, sabun berubat, sabun merawat masalah kulit

Sabun Bidara Plus- Semua Masalah Kulit Muka dan Badan Boleh Hilang! | Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh. Aku ada satu rahsia yang agak memalukan. Mungkin orang lain tak tahu, tapi aku tahu. Room mate aku tahu. Biarpun orang lain tak tahu, aku tetap rasa rendah diri, stress dan malu dengan keadaan diri aku. Sebenarnya, aku ada masalah kulit. 

Kulit aku memang sensitif. Selalu ada merah-merah dan gatal-gatal. Kalau duduk sesaja, tangan asyik nak menggaru je. Bila belek belek tangan, nampak ada merah-merah. Tak tahu la kenapa. Dari zaman aku study kat PASUM lagi. Maybe sebab aku terdedah dengan kotoran dan selalu sangat berpeluh. 

Duduk bawah kipas pun dah berpeluh, apatah lagi bila bersukan. Jalan cepat sikit dari asrama ke kelas pun dah boleh buat aku basah kuyup dengan peluh. Cecepat cari kipas. Pastu, kena nganjing dengan kengkawan. Memang sangat menyeksakan. 

Kengkadang, nak tidur malam pun susah. Aku pernah menangis masa dekat UM bila call adik aku bila mengadu gatal tak boleh tidur. Ubat sapu kat klinik umi aku tu dah berapa tiub habis. Tak cukup dengan sapu, telan pula. Lepas mandi, letak bedak berubat. Tahan kejap. Pastu jadi balik. Yang paling sedih, bila tempat memerah tu dah sembuh, dia tinggal parut. Dah tak cantik. T_T

Memang malu, tapi aku berkongsi dengan korang sebab aku rasa aku dah jumpa penyelesaian masalah kulit aku ni. korang yang ada masalah kulit ni juga. Baru-baru ni, ada orang perkenalkan aku dengan Sabun Bidara Plus. Sebut pasal daun bidara ni, yang aku tahu, orang buat mandi mayat. Aku yang tolong ceraikan daun bidara masa datuk aku meninggal. Seram juga. 

sabun bidara plus, sabun berubat, sabun herba, sabun bidara, sabun ruqyah

Sekarang, baru aku tahu kenapa orang guna daun bidara ni. Sebenarnya, daun bidara mempunyai banyak khasiat dan manfaat. Antaranya: 

1. mengandungi antibakteria yang sangat efektif dalam mengubati penyakit berpunca daripada bakteria dan virus, seperti selesema, selesema babi, selesema burung, bahkan AIDS.
2. mengandungi antioksidan yang sangat tinggi dan efektif untuk menjaga kesihatan tubuh kita dari berbagai macam penyakit.
3. mampu mengubati penyakit lambung, antara lain tukak lambung, dan bahkan barah lambung.
4. mampu mencegah dan mengubati penyakit kardiovaskular yang sangat berbahaya.
5. mampu mengubati penyakit diabetes melitus tahap 1 dan 2 ataupun diebetes gestasional, kerana daun bidara mengandung glikemik yang sangat rendah.
6. sangat berkesan untuk mengubati masalah mulut, seperti sariawan, bibir pecah, dan gusi berdarah.
7. sangat berkesan untuk mencegah dan mengubati penyakit pertumbuhan jaringan abnormal, seperti kanser, tumor, kusta dan masih banyak lagi.
8. kaya dengan kandungan antiseptik yang sangat berkesan untuk mengubati luka, mengatasi radang pada kulit ataupun organ dalam tubuh.
9. sangat berkesan untuk memperbaiki sel-sel yang rosak supaya dapat berfungsi pada tahap maksimum.
10. yang masih muda dan segar sangat berkesan dalam mengatasi masalah kewanitaan, seperti keputihan, haid tidak normal dan banyak lagi.
11. tinggi dengan kandungan mineral kalsium yang sangat efektif untuk menguatkan dan merawat tulang dan gigi.
12. berkesan mengubati demam panas atau sejuk, bagi orang dewasa ataupun anak-anak balita.
14. dapat mengatasi bisul dan buasir.

Banyaknya manfaat daun bidara!!!

 Patutla berkesan sangat! Patutla ramai orang suka! Patut laaa! :D

sabun bidara plus, sabun ruqyah, sabun bidara, sabun berubat, sabun herba, sabun semulajadi

Banyak sungguh khasiat dan manfaat daun bidara. Selain itu, pengasas produk Sabun Bidara Plus juga memasukkan produk ini dalam Kit Rawatan Ruqyah untuk penyakit yang doktor pun dah putusasa nak rawat. Contohnya, rasa macam kena gigit tapi tak nampak kesan gigit. Ada juga kes lebam tiba-tiba dan bisul tumbuh sentiasa.

Khasiat daun bidara inilah yang digunakan dalam Sabun Bidara Plus untuk membantu kita mengatasi masalah -masalah kulit seperti di bawah ni.

- Kegatalan atau ruam
- Jerawat
- Ekzema/Psoriasis/kudis
- Kulit kering, muka tidak berseri

Haippp! Jangan sesekali ragu dan risau dengan status keselamatan produk Sabun Bidara Plus. Memang produk berkualiti yang selamat untuk digunakan kerana ia hanya berasaskan minyak semulajadi. Tanpa SLS, SLES, ALS yang berbahaya untuk kesihatan kulit.

Kenapa Kena Cuba Sabun Bidara Plus, Bukan Sabun Lain?


Fakta 1 - Tiada SLS/ALS/SLES

Semua bahan di atas adalah ejen pencuci yang bukan sahaja ada dalam sabun mandi dan shampoo, malah merupakan bahan utama sabun pencuci pinggan mangkuk, pencuci tandas, pencuci baju dan lain-lain. Sanggup ke kita cuci badan kita dengan bahan macam ni?

Fakta 2 - Menggabungkan khasiat dari minyak-minyak semula jadi

Mengandungi minyak semula jadi seperti minyak zaitun, minyak bidara, minyak habbatus sauda, minyak kelapa, mentega koko dan mentega shea yang sudah diketahui umum amat baik untuk kesihatan kulit dan tubuh badan. Memang terbaiklah minyak ni sume!

Fakta 3 - Duit habis untuk bermacam-macam rawatan dan produk kecantikan.

Aku sendiri sudah cukup bosan nak guna ubat sapu dari klinik umi aku tu. Ubat telan lagi. Dah bertahun-tahun tak boleh putus ubat. Kalau berhenti, naik balik ruam merah. Kesian umi aku. Aku pula habiskan ubat kat klinik dia.

Fakta 4 - Sudah ramai yang beralih kepada produk berdasarkan sumber semula jadi

Sejak banyak produk yang masuk blacklist, aku pun memang cari produk semula jadi je untuk diri sendiri. Walaupun kos lebih tinggi, tetapi untuk diri sendiri juga. Takkanlah nak berkira. Lagipun, kos ubat untuk penyakit disebabkan bahan berbahaya lagi tinggi. Baik cegah dari awal. 

Kesan Penggunaan Sabun Bidara Plus

Untuk kesihatan tubuh badan:

1. Menghilangkan bau badan yang tidak enak. (Ada testimoni menyatakan tidak perlu pakai deodorant dah lepas guna Sabun Bidara Plus)
2. Menyegarkan tubuh badan
3. Melindungi dari jangkitan kuman

Untuk kesihatan kulit

1. Menghilangkan kegatalan/ruam
2. Melembabkan kulit
3. Menghilangkan jerawat dan parut-parut kecil di muka/badan
4. Menegangkan kulit muka (awet muda)
5. Membantu merawat penyakit seperti ekzema dan psoriasis
6. Mengatasi masalah kulit kering

Perubahan serta merta. Kulit jadi lebih lembut dan licin. Untuk menghilangkan penyakit kulit seperti jerawat, jeragat, parut dan lain-lain mungkin memerlukan masa yang lebih untuk menampakkan hasil. Ada juga testPercayalah, suami/isteri anda pasti akan suka akan perubahan kulit/ wajah anda.

Testimoni Pengguna Sabun Bidara Plus Yang Berpuas Hati


testimoni sabun bidara plus, sabun herba, sabun berubat, sabun ruqyah, sabun semulajadi

sabun bidara plus, sabun ruqyah, sabun herba, sabun semulajadi

sabun bidara plus, sabun herba, sabun semulajadi, sabun ruqyah

Aku sendiri dah rasa manfaat Sabun Bidara Plus. Memang best! Saiz besar berbanding sabun biasa yang kita beli kedai runcit. Seketul mungkin tahan sebulan dengan penggunaan kerap. Lama juga. Banyak buih, tak macam sabun berubat yang lain. Tu yang best boleh main buih masa mandi. Kih!

Bau agak kuat. Standard sabun berubat. Dah memang fungsi dia menghilangkan bau badan. Tapi, tak lah terlalu kuat sampai lepas guna pun orang sebelah tegur. Kalau takut duduk dengan orang yang hidung sensitif, guna waktu malam sebelum tidur. 

Kulit rasa bersih dan gatal-gatal memang kurang. Aku perasan aku dah tak tergaru-garu, sebab tu aku tahu. Selesanya. Leganyaa. Aaaahhhh... Hahahaa

Cara Menggunakan Sabun Bidara Plus

Gunakan sekurang-kurangnya dua kali sehari. Digunakan sebagai sabun mandi, dan boleh digunakan untuk mencuci muka. Kalau rajin, setiap kali ambil wudhuk, basuh muka dengan SBP ni.

Tempah Sabun Bidara Plus Sekarang!


sabun bidara plus, sabun ruqyah, sabun semulajadi, sabun herba
Whatsapp Sekarang ► 019-2635500
Whatsapp Sekarang ► 019-2635500
Whatsapp Sekarang ► 019-2635500

Dapatkan produk anda sekarang, sementara stok masih ada!Untuk mendapatkan diskaun/promosi terkini:

1. Pastikan anda sudah like page:

Sabun Bidara Plus

2. SMS/Whatsapp ke 019-2635500 untuk bertanyakan promosi/diskaun yang masih berjalan

Semoga perkongsian aku kali ini akan memberi manfaat kepada mereka yang memerlukan. Honestly, kalau situasi korang macam aku, silalah dapatkan Sabun Bidara Plus dengan kadar segera supaya korang pun boleh merasai kehebatan produk selamat keluaran Muslim Bumiputera ini. Sekian.

No comments:

Post a Comment