Moeder, Susu Terbaik Untuk Ibu Mengandung, Berpantang dan Menyusu Badan - Nurmujahidah

Latest

Lifestyle / Personal / Review / Beauty / Cosmetics

Saturday, May 20, 2017

Moeder, Susu Terbaik Untuk Ibu Mengandung, Berpantang dan Menyusu Badan

Moeder, Susu Terbaik Untuk Ibu Mengandung, Berpantang dan Menyusu Badan | Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh. Wanita yang sedang mengandung memerlukan nutrient yang lengkap untuk mengekalkan kesihatan dan kekuatan diri sendiri serta bayi dalam kandungan. Antara bahan makanan yang perlu diambil secara disiplin setiap hari bagi ibu mengandung adalah susu. Susu sangat penting untuk menguatkan tulang supaya si ibu berasa lebih bertenaga untuk membawa kandungan selama 9 bulan.

Susu apakah yang terbaik untuk ibu mengandung? Apabila memilih produk kesihatan seperti susu, aku sangat suka melihat kepada kandungan makanan Sunnah di dalamnya, terutamanya susu yang aku minum sepanjang tempoh kehamilan. Makanan Sunnah yang disyorkan sendiri oleh Rasulullah SAW menyebabkan aku berasa lebih yakin bahawa produk itu adalah yang terbaik. Aku percaya bahan makanan Sunnah dianjurkan kerana khasiatnya adalah yang terbaik. 

Sekarang, kandungan aku sudah hampir mencecah 7 bulan. Keperluan nutrisi semakin meningkat. Aku perlukan lebih tenaga untuk menjalani kehidupan sebagai guru sambil membawa kandungan yang semakin besar. Sambil itu, aku perlukan juga nutrisi yang mampu menyediakan aku untuk proses bersalin dan menyusu. Susu apa dengan kandungan makanan Sunnah yang terbaik untuk bakal ibu macam aku? Mestilah susu Moeder! 

Susu Moeder, Susu Khas Terbaik Untuk Ibu Mengandung dan Ibu Menyusu Badan


Susu Moeder sudah terkenal sebagai susu ibu mengandung yang menjadi pilihan ramai wanita. Ini kerana khasiat yang banyak sangat membantu para ibu menjalani proses kehamilan dan menyusu dengan lebih baik.

Khasiat Susu Moeder Buat Ibu Mengandung

Khasiat susu Moeder membuatkannya begitu diminati dan digemari oleh para ibu.

cara tambah susu badan, cara banyakkan susu badan, moeder susu terbaik 
Antara kebaikan susu Moeder untuk ibu mengandung adalah:
  • Membantu merawat masalah HB rendah.
  • Mencerah dan melembapkan kulit.
  • Mengatasi masalah rabun malam.
  • Meningkatkan daya ketahanan badan, stamina serta tenaga semasa hamil.
  • Mengurangkan risiko tekanan darah tinggi dan rendah ketika hamil.
  • Mengatasi masalah depresi (Stress).
  • Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan.
  • Mengelakkan sembelit bagi ibu hamil.
  • Menngurangkan asma dan lelah bg ibu hamil dengan menguatkan sistem pernafasan.
  • Membanyakkan darah sebagai pengganti kerang yang selalunya diambil secara tradisional.
  • Meningkatkan produksi susu ibu supaya banyak menghasilkan susu badan.
  • Mengurangkan kesan regangan atau selulit pada perut.
  • Mencegah osteoporosis.
  • Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil kerana membawa kandungan.
  • Menguatkan kandungan bagi ibu baru hamil.
  • Memberi lebih tenaga ketika proses bersalin.
  • Mengatasi masalah mual.
  • Meningkatkan kadar metabolisme.
  • Mencegah kegemukan selepas bersalin.
  • Rasa Vanila berlemak tanpa menyebabkan rasa loya.

Khasiat Susu Moeder Untuk Kandungan dan Bayi


Susu Moeder bukan sahaja sangat bagus untuk wanita yang sedang hamil, bahkan, ia juga memberikan kesan yang sangat baik untuk bayi dalam kandungan. Bayi yang sedang menyusu dengan ibu yang mengamalkan susu Moeder juga akan mendapat manfaat yang sama.


Antara kebaikan susu Moeder untuk bayi kepada golongan ibu yang mengamalkan susu Moeder adalah:
  • Mengurangkan risiko demam kuning.
  • Meningkatkan daya ketahanan tubuh bayi daripada demam atau selesema.
  • Melebatkan rambut.
  • Menghitamkan rambut dan bersinar terhadap bayi.
  • Memutih dan melicinkan kulit bayi.
  • Membantu menguatkan sistem paru-paru bayi.
  • Mencegah asma dan lelah.
  • Mencegah Rabun ketika besar.
  • Membantu pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.
  • Membantu kecergasan otak bayi (Anak Pintar).
  • Membantu sistem pencernaan bayi yg menyusu badan ibu yang mengamalkan Moeder 

Khasiat Buat Ibu Berpantang dan Menyusu Badan


Susu Moeder boleh diamalkan dari tempoh kehamilan sehinggalah tempoh berpantang. Semasa berpantang, ibu biasanya akan memberikan susu badan kepada bayi baru lahir. Dalam tempoh berpantang dan menyusu ini, susu Moeder akan memberikan banyak manfaat kepada si ibu.

moeder milk booster, susu untuk banyakkan susu badan

Antara kelebihan pengambilan susu Moeder semasa berpantang dan menyusu adalah:
  • Memperbanyak produksi susu supaya bayi boleh menyusu sehingga kenyang.
  • Memekatkan susu yang dihasilkan supaya bayi mudah kenyang dan tidak meragam.
  • Mencegah kegemukan sambil membantu menyingkirkan kesan selulit.
  • Mencerahkan dan melembabkan kulit.
  • Membantu merawat luka dalaman semasa bersalin dengan cepat.
  • Memberi tenaga terutama ketika berpuasa tetapi meyusukan bayi.
  • Mengurangkan stress dan mengatasi masalah rabun.
  • Mengatasi masalah sedu bagi bayi
  • Menguatkan sistem pernafasan bayi.
  • Membantu daya ingatan bayi.

20 Ramuan Istimewa dalam Susu Moeder


Susu Moeder diformulasikan daripada 20 ramuan istimewa. Ia menggabungkan makanan Sunnah dan ramuan moden. Gabungan terbaik inilah yang menjadikan susu Moeder sebagai susu ibu mengandung dan menyusu yang terbaik. 


Jom kita lihat apa sebenarnya yang terkandung dalam susu Moeder sampai begitu banyak sekali khasiat di dalamnya.

1. Susu Kambing

  • mengandungi protein, vitamin B2, kalsium, inositol, vitamin C, zat besi, vitamin A, karbohidrat, vitamin D, sodium, asid folik, vitamin B112, dan potassium. 
  • membantu mengurangkan risiko demam kuning pada bayi 
  • lebih mudah dicerna dan sesuai untuk mereka yang alah dengan susu lembu.


2. Ekstrak Tomato

  • mengandungi lycopene dan vitamin A.
  • membantu untuk mencerahkan, melicinkan dan menggebukan kulit ibu dan anak.
  • membantu mengatasi masalah rabun malam. 
  • membantu melebatkan dan menyihatkan rambut bayi,


3. Habbatussauda 

  • membantu meningkatkan daya tahan tubuh dan stamina. 
  • mengurangkan risiko tekanan darah tinggi atau rendah ketika hamil.
  • membantu mengatasi depresi , gejala “cramp” dan kelelahan. 


4. Madu 

  • membekalkan tenaga semulajadi kepada ibu mengandung
  • menguatkan sistem penghadaman dan daya imunisasi terhadap keracunan makanan.
  • memudahkan pergerakan usus semasa membuang air untuk mengelakkan sembelit.
  • membantu menguatkan pernafasan dan mengurangkan asma atau lelah. 


5. Ekstrak Anggur- 

  • membekalkan zat besi, fosfor, kalsium, asam organik, karoten, lesitin, vitamin C, dan vitamin B1 yang penting untuk darah.


6. Lutein 

  • melindungi fungsi penglihatan dan memperkuatkan retina. 
  • mengaktifkan produksi kilang susu ibu. 


7. Sarang Burung

  • melembabkan kulit sambil mengurangkan kesan “stretch mark”.
  • menguatkan paru-paru bayi dan menyegarkan mata.
  • memperbaiki aliran darah dan membantu mengurangkan masalah “cramp”. 


8. Rumpai Laut

  • mengandungi kandungan serat yang tinggi dan berkalori rendah. 
  • memudahkan proses buang air besar bagi ibu mengandung yang sering mengalami sembelit.
  • membantu pembentukan rangkaian pada janin, terutamanya untuk pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan. 


9. Buah tin- Mengandungi kalsium dan potassium

  • mengurangkan risiko darah tinggi ketika mengandung.
  • membantu mencegah osteoporosis dengan mencegah penipisan dan meningkatkan kepadatan tulang.


10. Kurma

  • kaya dengan vitamin B6,asid folik,kalium,zat besi dan magnesium. 
  • memantapkan jantung dan sistem peredaran darah.
  • membekalkan tenaga terutama semasa dalam proses bersalin.
moeder susu terbaik ibu mengandung, moeder milk booster


11. Gam Arab /Manna 

  • membantu mengawal kandungan gula dalam darah.
  • memperbaiki sistem imunisasi supaya kurang berasa letih dan mual.
  • membantu penyerapan mineral seperti zink , sodium dan kalsium.


12. Bilberry

  • mengandungi zat aktif yang disebut anti oksida
  • membantu mengatasi masalah rabun mata. 


13. Aloevera 

  • memperbaharui sel kulit sambil melembapkan kulit supaya lebih bersih, licin dan bersinar.
  • mematikan pigmen hitam yang sering di alami ibu hamil.
  • merangsang pertumbuhan folikel rambut bayi supaya menjadi lebih lebat dan sihat.


14. Lobak Merah 

  • mencerahkan penglihatan mata.
  • menguatkan sistem imuniti sambil meningkatkan kadar metabolism.
  • memperbaiki pencernaan sambil mengatasi masalah mual ibu hamil. 


15. Brokoli

  • mengandungi vitamin A, B, C , K, kalsium dan zat besi
  • menyokong semasa proses kehamilan berlangsung. 


16. Omega 3 

  • mempertahankan keseimbangan produksi suatu zat seperti hormon yang disebut prostaglandin. 
  • mengubati dan mencegah gangguan mood ketika hamil. 


17. Betik

  • kaya dengan vitamin C, E, serat, asid folik dan nutrisi lain yang diperlukan ibu hamil 
  • melancarkan proses penghadaman.


18. Stevia

  • 100% ekstrak pemanis semula jadi daripada spesies tumbuhan herba stevia Rebaudiana. 
  • menurunkan kadar gula dan tekanan dalam darah.
  • melawaskan kencing sambil mengurangkan keradangan.
  • membunuh bakteria, kulat, dan virus serta membantu menurunkan berat badan. 

19. Vanilla

  • perisa yang membantu mengurangkan rasa loya pada ibu hamil. 


20. Krimer Bukan Tenusu

  • mengurangkan rasa loya


Cara Pengambilan Susu Ibu Mengandung Moeder


Untuk kesan yang terbaik, para ibu perlulah mengikut aturan cara pengambilan susu Moeder yang betul dan mengamalkannya secara berdisiplin setiap hari. 

review susu moeder, harga susu moeder, testimoni susu moeder

Caranya ialah,
  • Masukkan 1 skop susu Moeder ke dalam segelas 150ml air suam. 
  • Kacau dan minum segera supaya rasanya lebih sedap.
  • Boleh ditambah dengan Milo untuk yang sukakan rasa coklat.
  • Boleh diminum 1 - 2 kali sehari. Sekali di waktu pagi dan sekali lagi di waktu malam. 
Apabila anda mengamalkan susu Moeder, tiada pantang larang dikenakan. Cuma, sendiri beringatlah tentang bahan makanan yang perlu dielakkan semasa mengandung. Contohnya, minuman berkafein seperti kopi dan teh akan menghalang pembentukan haemoglobin daran. Minuman bergula tinggi mendatangkan risiko GDM. Pandai-pandailah kita memilih makanan dan minuman yang sesuai diambil sepanjang proses kehamilan. Okay?



Testimoni Pengguna Susu Ibu Mengandung dan Menyusu Moeder


Apabila aku cakap susu Moeder ini sangat bagus untuk ibu dan bayi yang sedang menyusu badan, bukan aku saja-saja besar-besarkan cerita. Aku sendiri pun sudah merasai kelebihan susu Moeder. Sekarang, aku tengah berusaha mendisiplinkan diri untuk minum susu Moeder setiap hari sebelum pergi kerja sebab jururawat nasihat suruh aku minum susu 2 kali sehari. 

Sangat jimat masa sebab susu Moeder memang mudah dan cepat untuk disediakan. Aku memang kena buat kerja cepat setiap pagi sebab sebelum 7.15 pagi dah kena punch card. Ada harinya, kelas bermula 7.25 pagi. Mana sempat nak lengah-lengah. Nasib baik juga rasa vanilanya sedap dan kena dengan tekak aku. Minum awal pagi pun steady je. Walaupun aku minum selepas Subuh, memang tiada rasa loya dan tidak muntah. 

Selalunya, kalau aku makan awal pagi sangat, memang muntah teruk. Aku pernah cuba makan epal, muntah balik. Pernah juga makan mee goreng sebelum ke sekolah. Muntah teruk sampai kena balik rumah sebab dah lemah sangat. Tup tup, minum susu Moeder ni okaylah pula. Tak lapar pula tu sampailah pukul 10 pagi. Baru aku cari makanan berat kat kantin.

Bendanya dah terbukti oleh ramai kaum ibu yang sudah merasai sendiri manfaat dan kebaikan mengamalkan susu Moeder dari tempoh kehamilan hinggalah sepanjang proses menyusukan anak. Jom kita lihat apa kata pengguna susu Moeder yang lain pula.
















Dapatkan Susu Moeder, Susu Ibu Mengandung Terbaik Hari Ini Juga!


Macam mana? Sudah yakin dengan kelebihan dan kehebatan susu Moeder? Jadi, tunggu apa lagi? Dapatkan susu Moeder sekarang juga. Pastinya susu yang terbaik untuk ibu dan bayi.


1 jar 600g. Boleh tahan sebulan lebih. Harga asal susu Moeder- RM159/169ss. 

Harga promosi susu Moeder- RM129 sm/ss. 
Penghantaran adalah PERCUMA!

Tempoh promosi tidak lama. Bila lengah-lengah, tetiba sahaja harga dah balik asal. Siapa yang rugi masa tu? Awak lah. Stok pun asyik susut sahaja. Kalau lambat, orang lain rempat. 

moeder, susu moeder, susu ibu mengandung moeder, susu terbaik untuk ibu hamil

Susu Moeder dikeluarkan oleh Millenial Gen Sdn Bhd. Untuk maklumat lanjut, sila layari


Alamat:

Millenial Gen Sdn Bhd,
11G, Jalan Keluli AL7/AL, 
Pusat Perniagaan Bukit Raja, Seksyen 7, 
4000 Shah Alam, Selangor

No Telefon:
+603 33585344

1 comment:

  1. sedap ek rase susu nie? e'in nie dah laa susah minum susu.. haritu pregnant pun minum susu HL je..

    ReplyDelete