Sunday, November 01, 2020

Cara Bagi Anak Yang Memilih Makanan Untuk Makan Sayur

Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh. Antara cabaran paling besar sebagai seorang ibu pada aku lah kan; memberi makanan berkhasiat untuk anak-anak. Bila jumpa misi kat klinik, manjang cakap anak tak cukup berat, anak tak cukup tinggi. Paling susah kalau anak sejenis macam Nazhan, the Picky Eater! Macam mana nak bagi makan sayur kalau setiap kali kita masak sayur, dia cakap,'Yekk, tak sedap!' -_-'


Akhirnya, alhamdulillah ditemukan dengan Eatalian Express Outrageously Tasty & Healthy, Mixed Vegetable Pasta. Syukur sangat sebab EE Vege Pasta membolehkan kita memberikan mereka sayur-sayuran berkhasiat. Tanpa sedar pun mereka tengah makan sayur. Yelah sebab vege pasta ni memang sedap! Rebus je, makan macam makan jajan sambil tengok tv. Yummy!


EE Mixed Vegetable Pasta, Pasta Sayuran Untuk Anak-anak Kita


EE Vege Pasta dihasilkan dengan 4 bentuk berbeza iaitu 

1. Star 
2. Shell 

3. Macaroni 

4.Fusili. 

Bagi ibu yang baru mula memperkenalkan pasta sayuran ini kepada anak-anak, sangat digalakkan untuk mencuba kesemua 4 bentuk ini untuk mengetahui bentuk mana yang menjadi kegemaran mereka. Nazhan, anak sulung Muja paling suka bentuk macaroni. Nazeem pula jenis tak kisah. Asal suap, telan. Hehe.

Pasta sayuran yang berwarna-warni ini dihasilkan menggunakan 10 jenis sayuran yang sangat berkhasiat untuk anak-anak iaitu.

1. Bunga kubis
2. Tomato 
3. Lobak 
4. Labu 
5. Keledek 
6. Kubis merah 
7. Lobak ungu 
8. Ubi bit 
9. Brokoli 
10. Bayam hijau

Sayur-sayuran inilah yang memberikan warna semulajadi kepada EE Vege Pasta kerana pasta EE tanpa pewarna tiruan.

Kelebihan Pasta Sayuran Eatalian Express
  • diperbuat daripada 40-50% puri sayuran segar daripada 10 jenis sayuran premium
  • menggunakan tepung semolina yang tinggi kandungan protein
  • menggunakan tepung semolina yang tinggi kandungan protein
  • warna menarik daripada warna asli sayuran
  • tinggi dengan khasiat dan serat sayuran

EE Veggie Pasta Sangat Sesuai Untuk

Kanak- kanak dan bayi seawal usia 7 bulan yang:
✔️Mengalami masalah kurang/ tidak makan sayur
✔️Memilih makan (picky eater),
✔️Masalah sembelit dan penghadaman
✔️Kurang nutrisi dan selera makan


Dewasa (pelbagai peringkat umur) yang:
✔️Mengamalkan pemakanan sihat dan seimbang, 
✔️Kurang pengambilan nutrisi dalam menu harian, 
✔️Sedang diet- masalah berat badan (fibre yang tinggi dalam pasta buat kenyang lebih lama dan bantu masalah penghadaman)
✔️Dalam pantang (jika tiada alahan pada sebarang ingredients)

EE Vege Pasta Tidak Mengandungi

❎ Pewarna tiruan
❎ Pengawet
❎ Lilin
❎ Perasa
❎ Garam
❎ Gula
❎ Bahan yang bukan semulajadi


Cara Penyimpanan EE Vege Pasta.


EE Vege Pasta boleh bertahan sehingga 8 bulan dalam bekas kedap udara pada suhu bilik.

Cara Penyediaan EE Vege Pasta

  1. Didihkan air sehingga betul-betul menggelegak.
  2. Masukkan EE Vege Pasta ke dalam air mendiri selama 5 minit.
  3. Kacau perlahan sehingga pasta menjadi lembut mengikut selera masing-masing.
  4. Toskan.

Pasta ini sangat sedap dimakan dengan sos pasta dan sup. Malah, pasta ini juga boleh digoreng dan dihidangkan mengikut selera masing-masing.

Little Nuur Pasta Sauce; Veggie Loaded dan Butternut Squash

Bagi baby yang berumur 7 bulan dan ke atas, kita boleh berikan mereka sos pasta Veggie Loaded dan Butternut Squash. Sos pasta ini boleh digunakan dalam pelbagai jenis masakan untuk anak-anak. Boleh tambah dalam bubur, buat nasi goreng, boleh tambah dalam lempeng. Perghh! Sedap dan senang. Barang dah masak dah. Koyak dan tuang je.







Hubungi Muja Untuk Order EE Healthy Italian Food


Boleh Whatsapp/Telegram 01126947035. 
Terima kasih. 
Wassalaam.

No comments:

Post a Comment